Szczegółowe porównanie i recenzja Sony Cinema Line ILME-FX3 i Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM. Porównaj design, sensory, funkcje zbliżeniowe, pojemność pamięci i inne ważne specyfikacje i funkcje, aby łatwo znaleźć odpowiedni aparat dla siebie. Naszym celem jest pomoc w odkryciu różnic między produktami i znalezieniu aparatu cyfrowego, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
DESIGN I WYMIARY | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Typ produktu | Aparat cyfrowy - 4K - system bezlusterkowy | Aparat cyfrowy - 4K - system bezlusterkowy |
---|---|---|
Dołączony obiektyw | Tylko korpus | Obiektyw RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
Wysokość | 7.78 cm | 8,61 cm |
Szerokość | 12.97 cm | 13.25 cm |
Głębokość | 8.45 cm | 7 cm |
Waga | 640 g | 414 g |
Szczegóły dotyczące wagi | Tylko korpus aparatu: 640 g Aparat z akumulatorem i kartą pamięci: 715 g |
Tylko korpus aparatu: 414 g Aparat z akumulatorem i kartą pamięci: 461 g |
Materiał obudowy | Stop magnezu | - |
Kolor obudowy | - | Czarny |
Ochrona | Odporny na warunki atmosferyczne | - |
Zoom optyczny | - | 2x |
CZUJNIK | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Rozdzielczość czujnika | 12,1 megapiksela | 24,2 megapiksela |
---|---|---|
Typ czujnika optycznego | Exmor R CMOS | CMOS |
Całkowita liczba pikseli | 12 900 000 pikseli | 25 600 000 pikseli |
Efektywna rozdzielczość czujnika | 12 100 000 pikseli | 24 200 000 pikseli |
Rozmiar czujnika optycznego | Pełna klatka (35,6 x 23,8 mm) | Pełnoklatkowy (36 x 24 mm) |
Liczba klatek na sekundę (maks. rozdzielczość) | 120 fps | 60 fps |
Redukcja kurzu czujnika | Tak | - |
Cechy czujnika | Redukcja kurzu (wibracje przetwornika obrazu) | Samoczyszczący moduł czujnika |
Stabilizator obrazu | Optyczny (Steady Shot z trybem aktywnym) | Optyka |
Wbudowany optyczny stabilizator obrazu | Tak | Tak |
PROCESOR | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Procesor obrazu | BIONZ XR | DIGIC X |
---|
OBIEKTYW | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Typ | - | Obiektyw zmiennoogniskowy - 2-krotny zoom - 24-50 mm - f/4,5-6,3 IS STM Canon RF - zoom |
---|---|---|
Regulacja ostrości | - | Automatyczny, ręczny |
Minimalna odległość ogniskowania | - | 30 cm |
Maksymalny kąt widzenia | - | 84 stopnie |
Regulacja zoomu | - | Ręczny |
Konstrukcja obiektywu | - | 8 grup / 8 elementów |
Rozmiar filtra | - | 58 mm |
Typ mocowania obiektywu | Sony E-mount | Canon RF |
Cechy | - | Obiektyw asferyczny, technologia Stepping Motor (STM), wbudowany pierścień sterujący |
OSTROŚĆ | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Automatyczna regulacja ostrości | Wykrywanie kontrastu i fazy TTL | Dual Pixel CMOS AF |
---|---|---|
Liczba punktów (stref) autofokusa | 759 | 1053 |
Sterowanie AE/AF | Eye detection AF, Real-time Eye AF, Real-time Tracking AF | AF z priorytetem twarzy, AF ze śledzeniem obiektu, AF z detekcją oczu, AF z detekcją głowy, AF z detekcją zwierząt, AF ze śledzeniem pojazdu |
Wykrywanie twarzy | Eye Detect AF, face-priority AF function | Eye Detect AF, face-priority AF function |
WIZJER | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Typ wizjera | - | Elektroniczny - OLED |
---|---|---|
Obsługa kolorów wizjera | - | Kolor |
Rozmiar przekątnej wizjera | - | 0.39" |
Rozdzielczość wizjera | - | 2 360 000 pikseli |
Pokrycie pola wizjera optycznego | - | 100% |
Powiększenie wizjera optycznego | - | 0.70x |
Zakres korekcji dioptrii wizjera optycznego | - | -4 to +1 |
Informacje o wizjerze | - | Kompensacja ekspozycji, przysłona, balans bieli, stabilizator obrazu, stan akumulatora, priorytet jasnych tonów, tryb obrazu, czułość ISO, stan karty pamięci, stan AF, poziom elektroniczny, maksymalna seria, tryb fotografowania, tryb napędu, tryb pomiaru |
EKSPOZYCJA I BALANS BIELI | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
ISO (maks.) | 409600 | 204800 |
---|---|---|
Natywne ISO | - | 100-102400 |
Rozszerzona czułość ISO (maks.) | - | 204800 |
Rozszerzona czułość ISO (min.) | - | 50 |
Czułość na światło | ISO auto (80-12800), ISO 409600, ISO 80-102400, ISO 40 | ISO 50, ISO 204800, ISO 100-102400 |
Pomiar ekspozycji | - | Oceniający, centralnie ważony, punktowy (3%), częściowy (5,9%) |
Strefy pomiaru ekspozycji | - | 384 |
Tryby ekspozycji | Program, automatyczny, ręczny, priorytet przysłony, priorytet migawki | Program, lampa błyskowa, automatyczny, ręczny, priorytet przysłony, priorytet migawki, programowa lampa błyskowa E-TTL II, AE z elastycznym priorytetem, hybrydowa automatyka, inteligentna automatyka sceny, sceny specjalne, filtry kreatywne, niestandardowe |
Tryby bracketingu | Bracketing zakresu dynamicznego, bracketing balansu bieli | Bracketing ostrości, bracketing balansu bieli |
Efekty specjalne | - | Neutralny, Wierny, monochromatyczny, krajobraz, portret, Standardowy, Szczegółowy |
Balans bieli | Niestandardowe, automatyczne, ustawienia wstępne | Niestandardowe, automatyczne, ustawienia wstępne |
Wstępne ustawienia balansu bieli | Żarowe, fluorescencyjne, pochmurne, błyskowe, światło dzienne, podwodne, 2500K - 9900K | Pochmurno, światło wolframowe, lampa błyskowa, światło dzienne, cień, światło fluorescencyjne (białe) |
Typ migawki | Mechaniczny, elektroniczny | Elektroniczny, mechaniczny, sterowany elektronicznie |
Maksymalny czas otwarcia migawki | 1/8000 sec | 1/16000 sec |
Minimalny czas otwarcia migawki | 30 sec | 30 sec |
Kompensacja ekspozycji | - | ±3 EV range, in 1/2 or 1/3 EV steps |
Automatyczny bracketing ekspozycji | - | 3 steps in 1/2 or 1/3 EV steps |
Bracketing balansu bieli | Tak | Tak |
Prędkość synchronizacji X | 1/125sec | 1/200sec |
Zakres ekspozycji | EV -3-20 (ISO 100) | EV -3-20 (ISO 100) |
WYŚWIETLACZ | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Typ | 3" LCD display | 3" LCD display |
---|---|---|
Ekran dotykowy | Tak | Tak |
Format wyświetlacza | 1 440 000 pikseli | 1 620 000 pikseli |
Czynnik formatu wyświetlacza | Obrotowy | Obrotowy |
Funkcje wyświetlacza | - | Regulacja jasności wyświetlacza |
WIDEOGRAFIA / KAMERA | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Cyfrowy format wideo | H.264, XAVC S, XAVC HS, XAVC S-I | H.264, AVC, HEVC, H.265, MP4 |
---|---|---|
Format zapisu obrazu | JPEG, RAW, HEIF | JPEG, RAW, C-RAW, HEIF |
Maksymalna rozdzielczość wideo | - | 3840 x 2160 |
Format sygnału audio | Linear PCM, AAC LC | Linear PCM, AAC |
Tryb pracy mikrofonu | Stereo | Stereo |
PAMIĘĆ | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Gniazdo karty pamięci | Dual CFexpress / SD card | SD card |
---|---|---|
Obsługiwane karty pamięci | SD Memory Card, SDXC Memory Card, SDHC Memory Card, SDHC UHS-I Memory Card, SDXC UHS-I Memory Card, SDHC UHS-II Memory Card, SDXC UHS-II Memory Card | SD Memory Card, SDXC Memory Card, SDHC Memory Card, SDHC UHS-II Memory Card, SDXC UHS-II Memory Card |
Dołączona karta pamięci | Nie | Nie |
Przechwytywanie wideo | XAVC S-I - 3840 x 2160 p - 24 - 60 fps XAVC S-I - 1920 x 1080 p - 24 - 60 fps XAVC S - 3840 x 2160 p - 24 - 60 fps XAVC S - 1920 x 1080 p - 24 - 60 fps XAVC HS - 3840 x 2160 p - 24 - 120 fps |
3840 x 2160 - 59,94 kl./s 3840 x 2160 - 50 kl./s 3840 x 2160 - 29,97 kl./s 3840 x 2160 - 25 kl./s 3840 x 2160 - 23,98 kl./s 1920 x 1080 - 179,82 kl./s 1920 x 1080 - 150 kl./s 1920 x 1080 - 119. 9 fps 1920 x 1080 - 100 fps 1920 x 1080 - 59.94 fps 1920 x 1080 - 50 fps 1920 x 1080 - 29.97 fps 1920 x 1080 - 25 fps 1920 x 1080 - 23.98 fps |
BATERIA I ŁADOWANIE | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Typ baterii | Sony NP-FZ100 | Canon LP-E17 litowo-jonowy |
---|---|---|
Szczegóły | Sony NP-FZ100 (w zestawie) | Akumulator litowo-jonowy Canon LP-E17 - 1040 mAh (w zestawie) |
Czas pracy (szczegóły) | Nagrywanie wideo - 135 minut Robienie zdjęć - 600 zdjęć (włączony monitor LCD) |
Wykonywanie zdjęć - 370 zdjęć (włączony monitor LCD) Wykonywanie zdjęć - 220 zdjęć (wizjer) |
POŁĄCZENIA | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Interfejs | HDMI, USB-C, NFC (Near Field Communication), IEEE 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth 5.0 | HDMI, USB 3.2 Gen 2, IEEE 802.11b/g/n, Bluetooth 4.2 |
---|---|---|
Funkcje łączności | - | Zdalne sterowanie za pomocą urządzeń mobilnych, transmisja strumieniowa na żywo, bezprzewodowe przesyłanie wideo na serwer w chmurze, bezprzewodowe przesyłanie obrazu na serwer w chmurze |
Standard drukowania | Obsługa drukowania Exif | Obsługa DPOF |
Łączność z komputerem | - | Mac, Windows |
Punkt połączenia do montażu na statywie | 1/4"-20 screw | - |
Zacisk lampy błyskowej | Hot shoe | - |
Typ złącza | Wyjście HDMI (19-pinowe HDMI typu A) Mikrofon (mini-phone stereo 3,5 mm) Słuchawki (mini-phone stereo 3,5 mm) Wejście audio (XLR / phone stereo 6,3 mm x 2) USB-C 3.2 (USB typu C) USB (micro-USB) |
USB 3.2 Gen 2 (USB Type-C) Wyjście HDMI (19-pinowe micro HDMI Type D) Mikrofon (mini-phone stereo 3,5 mm) Słuchawki (mini-phone stereo 3,5 mm) Pilot zdalnego sterowania (E3) |
FUNKCJE | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Opóźnienie samowyzwalacza | - | 10 sek, 2 sek |
---|---|---|
Prędkość zdjęć seryjnych | 8 frames per second, 3 frames per second, 10 frames per second, 6 frames per second | - |
Tryb HDR | - | Ruchomy obiekt HDR, HDR PQ |
Dodatkowe funkcje | Wbudowany głośnik, nagrywanie przekaźnikowe, nagrywanie w szybkim ruchu, redukcja szumów przy długich ekspozycjach, redukcja szumów przy wysokiej czułości ISO, ciche fotografowanie, funkcja korekcji zniekształceń, ustawienie gamma S-Log2, nagrywanie w zwolnionym tempie, korekcja cieniowania peryferyjnego, korekcja aberracji chromatycznej, nagrywanie w podwójnym gnieździe, nagrywanie Hybrid Log-Gamma (HLG), ustawienie gamma S-Log3, 10-bitowe nagrywanie wewnętrzne 4:2:2, funkcja redukcji migotania, przyciski z możliwością przypisania, 16-bitowe wyjście danych RAW | Filtr kolorów podstawowych RGB, blokada AE, blokada AF, system Dust Delete Data, przetwarzanie RAW w aparacie, odporność na warunki atmosferyczne, technologia poprawy obrazu HDR, automatyczny balans bieli, nagrywanie filmów poklatkowych 4K, tryb zdjęć seryjnych RAW, filmowy cyfrowy stabilizator obrazu, Canon Log 3, kompozycja głębi |
INNE | Sony Cinema Line ILME-FX3 | Canon EOS R8 + RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM |
---|
Dołączone akcesoria | Osłona korpusu, zestaw akcesoriów, kabel USB-C, uchwyt | Ładowarka, osłona przeciwpyłowa, osłona obiektywu, pasek na szyję, pokrywa akumulatora, osłona stopki, pokrywa aparatu |
---|---|---|
Software | - | Canon EOS Utility |
Maksymalna temperatura pracy | 40 °C | 40 °C |
Minimalna temperatura pracy | 0 °C | 0 °C |